Tredje veckan

Dygn 16
24/12-2011

God Jul!!
Vaknade 8:15, knappt vaken flaskade jag Jacinda som var jättehungrig därefter diade hon.
Idag har hon ätit mycket bra, både från mamma & flaska.
Blev ju ingen vägning igår, så lite borde hon ha gått upp, la henne på vågen och den visade...150 gram, vid 14.30!!
Hinner med någon matning till innan min långa arbetskväll börjar, ska jobba mellan 17-21, :-)
Sofia fotade lite idag, bilder kommer senare, om det inte blev bara shit, fast hon brukar få fina bilder.

God fortsättning på dagen!

Dygn 17-19
25-27/12

Händer inte så mycket, Sofia & jag stödmatar och Jacinda växer.
Inga ögon ännu.
Ena gången ser jag positivt och nästa gång tvivlar jag....

Sofia & jag pratade när vi gick o la oss igår kväll.
Hon var lite ängslig över att inte Jacinda skulle överleva,
och jag sa att hon måste komma ihåg att det vi gör för henne nu,
gör vi JÄTTEBRA även om hon inte skulle överleva.
För vi vet inte hur hon ser ut inuti och om det är flera fel än det som syns utanpå.
Att hon måste bara tänka på att vara med de andra valparna mera...
men att bara för att de är friska nu så vet man aldrig vad som händer dem heller..

"Livet är inte lätt, för man vet inte när man dör." svarar hon.
Visst är detta tufft för en 12-åring...
men jag talar om ärligt hur saker och ting är, annat kan jag inte göra.
Förutom att tala om för Sofia hur duktig hon är med valparna!

Både igår och idag har Sofia haft största delen av matandet,
24-26/12 hade Jacinda gått upp 10 gram och från igår 10 gram till!
Nu väger hon 170 gram!!
Då blev Sofia glad!


Dygn 20
28/12

Igår matades hon och just inget annat hände. Hon kryper runt i lådan - på sitt sätt - fort går det.
Hon hittar enkelt till en tutte, precis som de andra.
Ökade mängden på ersättningen till 7 ml/ gång.

Inte ett ända spill trotts att 1 ml är ganska mycket mera.


Dygn 21 * 3 Veckors dagen!
29/12

Idag har Jacinda öppnat höger öga.
Jag kan tycka mig se ett litet öga till vänster i öppningen verkar som att tårköteln i ögonvrån är lite förstorad. Hoppas att själva ögat blir bra!!
Idag ökade jag mängden till 8 ml. eftersom 7 ml gick snabbt åt.
Dagens vikt: 190 gram!

Dessutom NU har klorna blivit så långa så det är dax att klippa dem för första gången,
har klippt 3 gånger på de andra redan.










2 kommentarer:

  1. Jättebra att du är ärlig mot Sofia. Det är det bästa man kan vara, annars uppstår bara frågor och funderingar som gnager. Bättre att vara ärlig så är det lättare om det tråkiga händer, men vi håller tummarna att det går vägen och att hon blir en pigg och alert dam :)

    Ni är jätte duktiga båda två, hälsa Sofia :)

    SvaraRadera
  2. Tack Annica för dina varma ord!
    Sofia tackar med ett leende. <3

    SvaraRadera