Fjärde veckan

4:e veckan är påbörjad....


3 veckor + 1 dag
30/12


Hon är precis som vilken valp som helst. krälar framåt, hittar spenar,
trängs och tar över en annan spene som är upptagen, diar, äter sina mililiter på någon minut ur flaskan,
gäspar, letar på syskonen, de letar på henne, hon är inte pipig/skrikig, kuttrande ljud - som de andra,
sköts om av mamman, kissar, bajsar...ja vad mer gör en valp?

Jo, i denna ålder börjar de leka, men Jacinda är som att hon är för tidigt född...


Och JA, jag vet att dagen kan komma med "secundära sjukdommar" för att ofta är det inte bara ett fel....
men jag vet också att defekta valpar har klarat sig!


Sen att hon har läppspalt och smalt / högt huvud...
Hur f*n ser man själv ut när man ser sig i spegeln?


Var till veterinär kliniken idag av annan orsak, jag berättade om Jacinda...
Hon sa - "Hoppas att hon klarar sig och du verkar vara införstådd med att det kan komma följdsjukdommar
men nu håller vi tummarna för henne!"


Idag har hon redan ätit 8 ml 2 gånger, snart dax för nästa matning, dessutom så hon diar bättre & bättre.
I morse vid 6:15 var hon rejält trind om magen trots sista flaskmatningen vid 23:30.
Det är nästan svårt att hålla henne vid flaskmatningen hon är så sprattlig och framåt, IVRIG är nog en bättre beskrivning.

Det andra ögat har öppnat sig och det ser bättre ut än det andra.

Jag åker strax till jobbet och då tar Sofia över...med glädje.
Jag finns alltid tillgänlig via mobilen om hon undrar över något och dessutom har jag bara några minuter hem.
Och så finns min man hemma.

Ha en skön dag i solskenet!

Carin

Uppdatering snart midnatt...

Sofia hade glömt nappflaskan på golvet i förrgår, så jag bytte till en annan och lite annan modell,
Jacinda trillkades när hon skulle äta, men jag är envis så hon fick i sig mjölken.
Sen åkte jag till arbetet och Sofia ringde mig och sa att Jacinda ville inte äta upp allt...
jag bad henne att spara det som var kvar i flaskan efter sista matningen.

När jag kom hem mätte jag upp det och det var hälften kvar , alltså 4 ml av 8 ml.
Tog en "snabb" vägning: ca 175 gram vägde hon.
Letade på en lika napp som hade förut, och då åt hon upp 8 ml på en gång.

Så idag har vi kört 8 ml varje gång och när jag kom hem 21:30 mätte jag upp 10 ml och det gick åt!
Ny vägning: 197 gram!!
Så från 190 gr. ner till ca 175 gr. och upp till 197 gram på ett dygn!

Nu vaknade valparna så jag ska göra iordning 10 ml. sen ska jag SOVA! (några timmar)

Kramiz!


3 veckor + 4 dagar
1/1-2012

La in Jacindas viktkurva på denna sida istället.
Äter 10 ml/gång och diar förståss.

Igår hade jag besök av hundfolk och vi diskuterade plus & minus sidor hos Jacinda.
Det jag vill & kan göra är att ta kontakt med en bra veterinär och göra en grundlig undersökning på henne.
Därefter besluta vad som är bäst för henne.
Jag skulle inte bara kunna ta bort henne utan att veta varför...ja, att hon har en missbildning det vet vi ju alla.

Hon är en go tjej...börjar bli långhårig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar